• 70 11 13 00
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Guideline om frakobling af elbiler ved skade
 

SKAD har igen udarbejdet en guideline om hvonår der skal frakobles strømmen ifm. skadesarbejde.

At frakoble strømmen i en elbil, er en af de væsentlige arbejdsgange ved skadesreparation.

Der er arbejdsgange, hvor det er strengt nødvendigt, og også arbejdsgange, hvor man kan arbejde på bilen, uden at man frakobler strømmen.

Hent guidelinen her.



SKAD har udarbejdet en guideline til auto- og forsikringsbranchen, der forklarer hvilke regler der gælder, ved reparation, lakering og anvendelse af billige kopi kofangere i forbindelse med reparation af en trafikskadet bil med radarsystem (ADAS).
 
 
Guidelinen bygger på valide tekniske informationer fra anerkendte kilder.
 
Guidelinen kan hentes her.
 
SKAD Guideline kofanger ADAS


Branchestandard karrosseri
 
SKAD har, som teknisk baseret organisation i autoskadebranchen, i mange år sat standarden for korrekt reparation af trafikskadede biler, her i blandt indførelse af reparationsvejledninger, opsætning af svejsestandard, motivering til øget fokus i uddannelsessektoren, samt fokus på udstyr, kompetencer og anvendelse af dokumenteret sikre karrosseridele. For at fortsætte vores arbejde for øget kvalitet og trafiksikkerhed, ønsker vi at definere to typer af skader, samt hvilke krav der stilles til et værksted, der håndterer de såkaldte K-skader.
Vores opfattelse er, at kun kompetente værksteder, der har de rette forudsætninger, bør håndtere K-skader, ud fra et trafiksikkerhedsmæssigt perspektivt. Kort sagt - kompetente aktører reparerer korrekt og sikrer dermed forbrugerens liv og legemer.
 
















Guldmedlemmer

 

Medlemskaber